ข้ามไปที่เนื้อหาหลัก

ວິທີ​ການ​ສິດສອນ​ຂອງ​ພຣະພຸດທະ​ເຈົ້າ. ບົດຄວາມໂດຍ: ພຣະ. ອຈ.ວົງເພັດ ພູມໜໍ່ສະຫວັນ








                            

ວິທີ​ການ​ສິດສອນ​ຂອງ​ພຣະພຸດທະ​ເຈົ້າ
ບົດຄວາມໂດຍ: ພຣະອາຈານ ວົງເພັດ ພູມໜໍ່ສະຫວັນ, ບົດຈົບຊັ້ນ ຫົວຂໍ້: ບົດບາດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງພຣະສົງ ໃນການເຜີຍແຜ່ສີລະທັມ.
===========================

        ກ່ອນ​ທີ່​ພຣະອົງ​ຈະ​ສະ​ແດງ​ທັມ​ໃຫ້​ແກ່ບຸ​ກຄົນ​ໃດ​ໜຶ່ງ​ນັ້ນ ຊົງ​ພິຈາລະ​ນະ​ບຸກຄົນ 4 ປະ​ເພ​ດ ເຊິ່ງໝາຍ​ເຖິງ​ບຸກຄົນ​ທີ່​ຈະ​ຟັງ​ທັມ ​ແລະ ​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ດີ​ຈາ​ກການ​ຟັງ​ທັມ​ນັ້ນ ພຣະອົງ​ຊົງ​ຍົກ​ເອົາ​ດອກບົວ 4 ​ເຫຼົ່ານຳ​ມາ​ປຽບທຽບ​ກັບ​ບຸກຄົນ 4 ປະ​ເພ​ດຄື:

1. ອຸກ​ຄະຕິ​ຕັນ​ຍູ: ​ໄດ້​ແກ່​ຜູ້​ມີ​ປັນຍາ​ສຽບ​ແຫຼມພຽງ​ແຕ່​ທ່ານ​ຍົກ​ຫົວ​ຂໍ້​ທັມ​ຂຶ້ນ​ມາສະ​ແດ​ງກໍສາມາດ​ຮູ້ ​ແລະ ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ໄດ້​ທັນທີ​ເຊິ່ງປຽບ​ເໝືອນ​ດອກ​ບົວ​ທີ່​ພົ້ນ​ນ້ຳ ​ພໍ​ໄດ້​ຮັບ​ແສງ​ອາທິດ​ກໍ​ຈະ​ເບັ່ງ​ບານ​ໄດ້​ທັນທີ.

2. ວິ​ປະ​ຈິ​ຕັນ​ຍູ: ບຸກຄົນ​ທີ​ສາມາດ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ເມື່ອ​ໄດ້​ຟັງ​ເຫດຜົນ​ປະກອບ​ຫົວ​ຂໍ້​ນັ້ນ ​ເຊິ່ງປຽບ​ເໝືອນດອກ​ບົວ​ທີ່ຢູ່​ພຽງ​ໜ້າ​ນ້ຳ ​ເຊິ່ງຈະ​ບານ​ໃນ​ມື້​ອື່ນ.

3. ​ ເນຍຍະ: ບຸ​ຄົນ​ທີ່​ຕ້ອງ​ຄອຍ​ໃຫ້​ຄວາມ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ທັງ​ການ​ສອນ ​ແລະ ຍົກ​ຕົວຢ່າງ​ໃຫ້​ເບິ່ງ ປຽບ​ເໝືອນ​ດອກ​ບົວ​ຢູ່​ໃນນ້ຳທີ່​ລໍຖ້າ​ແສງຕາ​ເວັນ ​ແລະ ຈະ​ບານ​ໃນ​ມື້​ຕໍ່​ໄປ.

4. ປະ​ທະ​ປະຣະມະ: ​ໄດ້​ແກ່​ຜູ້​ບໍ່​ມີ​ປັນຍາ ຫຼື ມີ​ປັນຍາ ​ແຕ່​ບໍ່​ມີ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ໃນຫຼັກ​ຄຳ​ສອນ ຂອງ​ພຣະພຸດທະ​ເຈົ້າ ປຽບ​ເໝືອນ​ດອກ​ບົວ​ທີ່ຢູ່​ພື້ນ​ນ້ຳ (​ ໃນ​ຕົມ ) ມີ​ໂອກາດ​ເປັນ​ອາຫານ ​ໃຫ້​ແກ່​ປາ ​ເຕົ່າ ​ໄດ້​ທຸກ​ເວລາ.

          ນອກຈາກ​ນີ້​ແລ້ວ ພຣະພຸດທະອົງ​ຊົງ​ມີພຸດ​ທະວິ​ທີ​ໃນ​ການ​ສອນ ​ເຊິ່ງ​ໃຊ້​ຮູບ​ແບບ​ທີ່​ຕ່າງ​ກັນ​ເພື່ອ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຕໍ່​ການ​ທຳ​ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ ກ່ຽວ​ກັບ​ຫລັກການ​ສອນ​ພຸດ​ທະ​ທັມ ຂອງ​ພຣະພຸດ ທະອົງ ​ເບື້ອງຕົ້ນ​ໄດ້​ຊົ່ງກຳນົດ​ຮູ້​ຈາກ​ຕົວ​ຂອງ​ບຸກຄົນ ທີ່ກຳລັງ​ຮັບ​ຟັງ​ການ​ສອນ ຖ້າ​ຫາກ​ວ່າ​ບຸກຄົນ​ມີ​ລະດັບ​ສະຕິ​ປັນຍາ​ນ້ອຍ ພຣະອົງ​ກໍ່​ຈະ​ໃຊ້​ວິທີ​ສອນ​ທັມ​ອີກ​ຮູບ​ແບບ​ໜຶ່ງ ຖ້າ​ຜູ້​ມີ​ສະຕິ​ປັນຍາ​ແກ່​ກ້າ​ແລ້ວ ກໍ​ຈະ​ປັບ​ໃຊ້​ອີກວິທີ ​ແລະ ສະຫລຸບ​ວິທີ​ການ​ສອນ​ພຣະພຸດ​ທະ​ອົງ​ໂດຍ​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ 4 ວິທີ ດັ່ງ​ລາຍ​ອຽດຕໍ່​ໄປ​ນີ້:

1). ​ແບບ​ສາກັຈສາ

        ການ​ສອນ​ໂດຍ​ໃຊ້​ວິທີ​ການຖາມ​ຄູ່​ສົນທະນາ ​ເພື່ອ​ນຳ​ໃຫ້​ເກີດຄວາມ​ພໍ​ໃຈ​ຫລັກ​ທັມ ອັນ​ຈະ​ນຳ​ໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເຫລື້ອມ​​​ໃສ​ສັດທາ ວິທີ​ການ​ສອນ​ແບບ​ນີ້ຈະ​ເຫັນ​ໄດ້ຈາກ​ທີ່​ພຣະອົງ​​ໃຊ້​ໂຜດ​ບຸກຄົນ​ໃນ​ກຸ່ມ​ທີ່​ມີ​ຈຳນວນ​ຈຳກັດ ທີ່​ສາມາດ​ສົນທະນາ​ຕອບ​ໂຕ້ກັນ​ໄດ້ ການ​ສອນ​ແບບ​ນີ້ ມີ​ປາກົດ​ໃນ​ໜັງ​ສື່​ພຣະ​ໄຕຣປີດົກ​ ​ໃນ​ການ​ສອນ​ແບບ​ສາກັຈສາ ມີ​ການ​ຖາມ​ລາຍ​ລະອຽດ​ໄດ້​ຫລາຍ​ກວ່າ​ກາຍ​ສອນ​ແບບ​ທົ່ວ​ໄປ ​ແລະ ​ເປັນ​ການ​ໃຫ້​ຂໍ້​ມູນ​ຕໍ່​ກຸ່ມ​ຄົນ​ທີ່​ມີ​ຈຳນວນ​ຈຳກັດ ​ໂດຍ​ພຣະພຸດທະອົງ​ສະ​ແດງທັມ ຈົບ​ຜູ້​ຟັງ​ຈະ​ໄດ້​ຮັບ​ຄຸນ​ວິ​ເສດ​ຈາ​ກການ​ຟັງ​ດ້ວຍ​ວິທີ​ນີ້ຢູ່​ສະ​ເໝີ.

2). ​ແບບ​ບັນ​ລະ​ຍາຍ

         ການ​ສອນ​ທີ່ພຣະພຸດທະ​ອົງ​ຊົ່ງ​ໃຊ້​ໃນ​ທີ່​ປະ​ຊຸມ​ໃຫຍ່ ​ໃນ​ການສະ​ແດງ​ທັມ​ປະຈຳ​ວັນ ເຊິ່ງມີປະ ຊາຊົນ ​ແລະ ພຣະສາວົກ​ເປັນ​ຈຳ​ນວນ​ຫລວງ​ຫລາຍ ຄອຍ​ຮັບ​ຟັງ​ຈັດ​ເປັນ​ວິທີ​ສອນ​ທີ່​ພຣະພຸດທະ​ເຈົ້າ​ໃຊ້ຫລາຍ​ທີ່​ສຸດ​ໃນ​ການສະ​ແດງ​ທັມ ​ເພາະ​ມີ​ທັງການສະ​ແດງ​ທັມ​ເຊິ່ງມີ​ໃຈ​ຄວາມຍາວ ​ແລະ ມີ​ໃຈຄວາມ​ແບບສັ້ນໆ ທັງ​ນີ້​ແລ້ວແຕ່​ລັກສະ​ນະ​ການທີ່​ເຫັນວ່າ​ເໝາະ​ສົມ​.

3). ​ແບບ​ຕອບ​ບັນຫາ

      ພຣະພຸດທະອົງ​ຊົ່ງສອນ​ໃຫ້ພິຈາລະ​ນະ​ເບິ່ງ​ລັກສະນະ​ຂອງ​ບັນຫາ ​ແລະ ​ໃຊ້​ວິທີ​ຕອບ​ໃຫ້​ເໝາະສົມ ສຳລັບ​ໃນ​ການ​ຕອບ​ບັນຫາ​ຂອງ​ພຣະອົງ​ນັ້ນ ຈະ​ຊົ່ງພິຈາລະນາ​ຈາ​ກຄວາ​ມ​ເໝາະ​ສົມຕາມ​ລຳດັບ ​ແຫ່ງ​ພູ​ມຄວາມ​ຮູ້ຂອງ​ຜູ້​ຖາມ​ເປັນ​ສຳຄັນ.

4). ​ແບບ​ວາງ​ກົດ​ຂໍ້​ບັງຄັບ

​         ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ຫລັກ​ເກນ ຂໍ້​ບັງຄັບ​ໃຫ້​ພຣະສາວົກ ຫລື ພຣະສົງ​​ປະຕິບັດ​ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຫັນ​ຊອບ​ພ້ອມ​ກັນ ວິທີ​ການ​ນີ້​ເປັນ​ລັກສະນະ​ຂອງ​ການ​ອອກ​ຄຳສັ່ງ​ໃຫ້​ຜູ້​ສຶກສາ​ປະຕິບັດ​ຕາມ ​ເປັນ​ການ​ສອນ​ໂດຍ​ການວາງ​ກົດ​ລະບຽບ​ຂໍ້​ບັງຄັບ​ໃຫ້​ປະຕິບັດ​ຮ່ວມ​ກັນ ​ເພື່ອ​ນຳ​ມາ​ເຊິ່ງຄວາມ​ສະຫງົບ​ສຸກ​ແກ່​ໝູ່​ຄະນະ ດັ່ງ​ຈະ​ເຫັນ​ໄດ້​ຈາກ​ພຣະອົງ​ຊົ່ງບັນຍັດ​ພຣະວິ​ໄນ ​ໂດຍ​ເປັນ​ຂໍ້​ບັງຄັບ​ໃຫພຣະສົງ ​ໄດ້​ປະຕິບັດ​ຕາມ ​ແລະ ທີ່​ສຳຄັນ​ກົດ​ຂໍ້​ບັງຄັບ​ທີ່​ພຣະອົງ​ຊົ່ງບັນຍັດ​ນັ້ນ ​ເປັນ​ຕົວ​ແທນ​ຂອງ​ພຣະອົງ​ໄດ້​ດ້ວຍ ​ແລະ ມີ​ຄວາມ​ສະ​ເໝີພາບ​ກັນ​ທັງ​ໝົດ ບໍ່​ມີ​ຂໍ້​ຍົກ​ເວັ້ນ​ໃຫ້​ແກ່​ບຸກຄົນ​ໃດ​ເປັນ​ກໍລະນີ​ພິ​ເສດ ພຣະອົງ​ຊົງ ຕຣັດກ່ອນ​ຈະປະຣິນິພພານວ່າ “ທັມມະ ​ແລະ ວິ​ນັຍ ທີ່​ເຮົາ​ສະ​ແດງ​ແລ້ວ ບັນຍັດ​ແລ້ວ​ແກ່​ທ່ານ​ທັງຫລາຍ ຫລັງ​ຈາກ​ເຮົາຕະຖາຄົດ​ປະ​ຣິນິພພານ​ແລ້ວ ທັມມະ ​ແລະ ວິນັຍ ຈະ​ເປັນ​ສາດສະດາ​ຂອງ​ທ່ານ​ທັງຫລາຍ”

=====================

ເອກະສານອ້າງອີງ 

1. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດສະຫຼຸບໂຄງການບັນພະຊາສາມະເນນທົ່ວປະເທດປະ​ຈຳປີ ພ.ສ 2553
2. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ປຶ້ມທັມມະເພີ່ມພະລັງຊີວິດ ຈັດພິມໂດຍໜ່ວຍງານເຜີຍແຜ່ສີລະທັມນະຄອນຫຼວງ ທີລະນຶກໃນວັນສະເຫຼີມສະຫຼອງວຽງຈັນເປັນນະຄອນຫຼວງ 450 ປີ ແລະ ງານບຸນນະມັດສະການພະທາດຫຼວງ ປະຈຳປີ ພ.ສ 2553 ( ໜ້າ 79 - 87 ) 

3. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດລາຍງານ ພຣະ ອານຸສອນ ( ຄ.ສ 2010 ) ສຶກສາກ່ຽວກັບບັນຫາ​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ​ຂອງ​ຮ້ານ​ບັນ​ເທີ​ງ​ໃນ​ຕົວ​ເມືອງ​ວຽງຈັນ ​ແລະ ການ​ມົ້ວ​ສຸມ​ຂອງ​ນັກຮຽນມັດທະຍົມ​ປາຍ

4. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດວິທະຍານິພົນ ພຣະມະຫາ ນະຣົງສັກດີ ໂສພະນະສິດທິ ( ໂສພາ ) ( ພ.ສ 2548, ຄ.ສ 2005 ) ສຶກສາກ່ຽວກັບ ບົດບາດການເຜີຍແຜ່ພຸດທະທັມຂອງພຣະທັມປະຣິຍັດເວທີ

5. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດວິທະຍານິພົນ ພຣະ ບັນຈົບ ທິຣະວັງໂສ ( ສີແພງມະນະ ) ( ພ.ສ 2549, ຄ.ສ 2006 ) ສຶກສາກ່ຽວກັບ ບົດບາດ ແລະ ຜົນງານການເຜີຍແຜ່ພຣະພຸດທະສາດສະໜາ ຂອງພຣະມະຫາ ພິມພາ ທິນນະທັມໂມ. 

6. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ວັດຈະນານຸກົມ ພາສາລາວ ເຊິ່ງຄົ້ນຄ້ວາ ຮິບໂຮມ ຮຽບຮຽງ ຂຽນໂດຍ: ສີວຽງແຂກ ກອນນິວົງ ( ກົມພິມຈ່ຳໜ່າຍ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ 2005 ).

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ຍອດຄຳສຸພາສິດລາວບູຮານ

ຍອດຄຳສຸພາສິດລາວບູຮານແຕ່ໄຊ້ໄດ້ທຸກສະໄໝ ເກົ້າອົດເກົ້າເຍື້ອນຫາກຊິໄດ້ທ່ອນຄຳ ເກີດເປັນຄົນໃຫ້ຮຽນຄວາມຮູ້ ເຂົ້າເຕັມເລົ້ານັ່ງເວົ້າກໍຄື ເງິນເຕັມຖົງເວົ້າໂກງກໍໄດ້ ເຂົ້າໃນປ່າຢ່າວອນຫາເສືອ ໄປທາງເຮືອຢ່າວອນຫາເງືອກ ເຂົ້າຢູ່ເຮືອນເໜືອ ເກືອຢູ່ເຮືອນໃຕ້ ເຄັ່ງຫຼາຍມັນຂາດ ຍານຫຼາຍມັນຂ້ອງ ເງິນເຕັມພາ ບໍ່ທໍ່ຜະຫຍາເຕັມປູມ ເງິນຄຳຫາໄດ້ ນ້ຳໃຈຫາຍາກ ເຈັ້ານາຍບໍ່ດີເຫັນແກ່ເງິນແສນໄຖ່ ເຈົ້ານາຍດີເຫັນແກ່ໄພ່ແສນເມືອງ ເຈົ້າເຮືອນພາເຂົ້າ ເຈົ້າເຫຼົ້າພາກິນ ເສຍຄຳທໍ່ຫົວ ບໍ່ທໍ່ເສຍຜົວໃຫ້ເຂົາ ເສຍໜ້ອຍເສຍຍາກ ເສຍມາກເສຍງ່າຍ ເສືອໄດ້ກິນເນື້ອເພື່ອປ່າມີໜາມ ໄມ້ງາມເພື່ອເສືອຢູ່ ເສືອຕາຍຍ້ອນໜັງ ຊ້າງຕາຍຍ້ອນງາ ພຣະຍາຕາຍຍ້ອນສົມຣາຊບັດ ເຊືອກສາມວາລ່າມຊ້າງ ຢ່າອວດອ້າງວ່າໂຕດີ ເດືອນຫົກຢ່າຂີ່ມ້າ ເດືອນຫ້າຢ່າໄຕຂົວ ເດືອນຫົກໃຫ້ຫວ່ານກ້າ ເດືອນຫ້າໃຫ້ແຕ່ງໄຖ ເດີນຕາມຫລັງຣາຊສີ ດີກວ່າເດີນຕາມກົ້ນໝາວັດ ເບິ່ງຄົນໃຫ້ເບິ່ງໜ້າ ເບິ່ງຜ້າໃຫ້ເບິ່ງເຊີງ ເບິງວັດໃຫ້ເບິ່ງຖານ ເບິ່ງບ້ານໃຫ້ເບິ່ງຄົວ ເຕົ່າກຸ້ມປາກເຕົ່າ ແລນກຸ້ມປາກແລນ ເຖົ້າແລ້ວຈິ່ງມາພໍ້ຫຍ້າຫວາຍ ບາດຊິຕາຍແລ້ວຈິ່ງມາພໍ້ຫຍ້າປ້ອງ ເປັນຂ້ອຍໃຫ້ເປັນຂ້ອຍອາດຍາ ເປັນໝາໃຫ້ເປັນ

ພຣະເຈົ້າອົງແສນສັກສິດ

  ພະເຈົ້າອົງແສນ" ພະພຸດທະຮູບສຳຄັນຂອງເມືອງ ທີມີຊື່ເຊັ່ນນີ້ເນື່ອງຈາກມີນ້ຳໜັກ 1 ແສນ (ປະມານ 120 ກິໂລກຣາມ) "ພະເຈົ້າອົງແສນ" ເປັນພະພຸດທະຮູບສິລະປະແບບຊຽງແສນ ຕາມຕຳນານກ່າວໄວ້ວ່າ ຟູຕາມແມ່ນ້ຳຂອງມາແຕ່ເມືອງຊຽງແສນ ແລະ ມາຂຶ້ນທີ່ເມືອງຫລວງພະບາງ ຊາວຫລວງພະບາງ ໃຫ້ຄວາມເຄົາລົບນັບຖືເປັນຢ່າງຍິ່ງ. พระเจ้าองค์แสน" เป็นพระพุทธรูปศิลปะแบบเชียงแสน ตามตำนานกล่าวไว้ว่าลอยตามแม่น้ำโขงมาแต่เมืองเชียงแสน และมาขึ้นที่เมืองหลวงพระบาง ชาวหลวงพระบาง ให้ความเคารพนับถือเป็นอย่างมาก Pra Chao Ong Saensaksid which survived the 1774 fire. This statue is said to have been brought here by a merchant from the village of Ban Koom Sayla north of Luang Prabang. The merchant had brought it from Chiang Saen in present-day Thailand, and had intended to bring it home, but changed his mind after his raft stopped somewhere near this spot in Luang Prabang.

ຄຳບູຊາພຣະຣັຕຕະນະໄຕຣ

ຄໍາບູຊາພຣະຣັດຕະນະໄຕຣ                   ໂຍໂສ ພະຄະວາ ອະຣະຫັງ ສັມມາ    ສັມພຸດໂທ ອິເມຫິ ສັກກາເຣຫິ ຕັງ ພະຄະວັນຕັງ ອະພິປູຊະຍາມິ                    ໂຍໂສ ສະວາກຂາໂຕ ພະຄະວະຕາ  ທັມໂມອິເມຫິ ສັກກາເຣຫິ ຕັງ  ທັມມັງ ອະພິປູຊະຍາມິ ໂຍໂສ ສຸປະຕິປັນໂນ ພະຄະວະໂຕສາວະກະສັງໂຄອິເມຫິ ສັກກາເຣຫິ  ຕັງ ສັງຄັງ ອະພິປູຊະຍາມິ ຄໍານະມັດສະການພຣະຣັດຕະນະໄຕຣ                ອະຣະຫັງ ສັມມາສັມພຸດໂທ ພະຄະວາ ພຸດທັງພະຄະວັນຕັງ ອະພິວາເທມິ   (ຂາບ)                ສະວາກຂາໂຕ  ພະຄະວະຕາ  ທັມໂມ ທັມມັງ ນະມັດສາມິ        (ຂາບ)                ສຸປະຕິປັນໂນ ພະຄະວະໂຕ ສາວະກະສັງໂຄ ສັງຄັງ ນະມາມິ   (ຂາບ) ຄໍານະມັດສະການພຣະພຸດທະເຈົ້າ ນະໂມ ຕັດສະ ພາຄະວະໂຕ ອະຣະຫະໂຕ ສັມມາສັມພຸດທັດສະ (ວ່າ 3 ເທື່ອ) ຫົວໃຈ ອິຕິປິໂສວ່າ ອິສະວາສຸ ນະໂມພຸດທາຍະ ນະມະພະທະ ຈະພະກະສະ ນະມະອະອຸ ຫົວໃຈພາຫຸງ ພາ ມາ ນາ ອຸ ກະ ສະ ນະ ທຸ ຫົວໃຈພຣະເຈົ້າສິບຊາດ ເຕ ຊະ ສຸ ເນ ມະ ພູ ຈະ ນາ ວິ ເວ ຫົວໃຈປາຣະມີ 3 0 ທັດ ທາ ສີ ເນ ປະ ວິ ຂະ ສະ ອະ ເມ ອຸ     ຫົວໃຈພຣະອາກາວັດຕາສູດ ມຸນິນທະ ວະທະນັມໂພຊະ ຄັບພະສັມພາວະ ສຸນທະຣີ ປານີນັງ ສະຣະນັງ