ວິທີການສິດສອນຂອງພຣະພຸດທະເຈົ້າ
ບົດຄວາມໂດຍ: ພຣະອາຈານ ວົງເພັດ ພູມໜໍ່ສະຫວັນ, ບົດຈົບຊັ້ນ ຫົວຂໍ້: ບົດບາດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງພຣະສົງ ໃນການເຜີຍແຜ່ສີລະທັມ.
===========================
ກ່ອນທີ່ພຣະອົງຈະສະແດງທັມໃຫ້ແກ່ບຸກຄົນໃດໜຶ່ງນັ້ນ ຊົງພິຈາລະນະບຸກຄົນ 4 ປະເພດ ເຊິ່ງໝາຍເຖິງບຸກຄົນທີ່ຈະຟັງທັມ ແລະ ໄດ້ຮັບຜົນດີຈາກການຟັງທັມນັ້ນ ພຣະອົງຊົງຍົກເອົາດອກບົວ 4 ເຫຼົ່ານຳມາປຽບທຽບກັບບຸກຄົນ 4 ປະເພດຄື:
1. ອຸກຄະຕິຕັນຍູ: ໄດ້ແກ່ຜູ້ມີປັນຍາສຽບແຫຼມພຽງແຕ່ທ່ານຍົກຫົວຂໍ້ທັມຂຶ້ນມາສະແດງກໍສາມາດຮູ້ ແລະ ເຂົ້າໃຈໄດ້ທັນທີເຊິ່ງປຽບເໝືອນດອກບົວທີ່ພົ້ນນ້ຳ ພໍໄດ້ຮັບແສງອາທິດກໍຈະເບັ່ງບານໄດ້ທັນທີ.
2. ວິປະຈິຕັນຍູ: ບຸກຄົນທີສາມາດເຂົ້າໃຈເມື່ອໄດ້ຟັງເຫດຜົນປະກອບຫົວຂໍ້ນັ້ນ ເຊິ່ງປຽບເໝືອນດອກບົວທີ່ຢູ່ພຽງໜ້ານ້ຳ ເຊິ່ງຈະບານໃນມື້ອື່ນ.
3. ເນຍຍະ: ບຸຄົນທີ່ຕ້ອງຄອຍໃຫ້ຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອທັງການສອນ ແລະ ຍົກຕົວຢ່າງໃຫ້ເບິ່ງ ປຽບເໝືອນດອກບົວຢູ່ໃນນ້ຳທີ່ລໍຖ້າແສງຕາເວັນ ແລະ ຈະບານໃນມື້ຕໍ່ໄປ.
4. ປະທະປະຣະມະ: ໄດ້ແກ່ຜູ້ບໍ່ມີປັນຍາ ຫຼື ມີປັນຍາ ແຕ່ບໍ່ມີຄວາມເຊື່ອໃນຫຼັກຄຳສອນ ຂອງພຣະພຸດທະເຈົ້າ ປຽບເໝືອນດອກບົວທີ່ຢູ່ພື້ນນ້ຳ ( ໃນຕົມ ) ມີໂອກາດເປັນອາຫານ ໃຫ້ແກ່ປາ ເຕົ່າ ໄດ້ທຸກເວລາ.
ນອກຈາກນີ້ແລ້ວ ພຣະພຸດທະອົງຊົງມີພຸດທະວິທີໃນການສອນ ເຊິ່ງໃຊ້ຮູບແບບທີ່ຕ່າງກັນເພື່ອຄວາມສະດວກຕໍ່ການທຳຄວາມເຂົ້າໃຈ ກ່ຽວກັບຫລັກການສອນພຸດທະທັມ ຂອງພຣະພຸດ ທະອົງ ເບື້ອງຕົ້ນໄດ້ຊົ່ງກຳນົດຮູ້ຈາກຕົວຂອງບຸກຄົນ ທີ່ກຳລັງຮັບຟັງການສອນ ຖ້າຫາກວ່າບຸກຄົນມີລະດັບສະຕິປັນຍານ້ອຍ ພຣະອົງກໍ່ຈະໃຊ້ວິທີສອນທັມອີກຮູບແບບໜຶ່ງ ຖ້າຜູ້ມີສະຕິປັນຍາແກ່ກ້າແລ້ວ ກໍຈະປັບໃຊ້ອີກວິທີ ແລະ ສະຫລຸບວິທີການສອນພຣະພຸດທະອົງໂດຍແບ່ງອອກເປັນ 4 ວິທີ ດັ່ງລາຍອຽດຕໍ່ໄປນີ້:
1). ແບບສາກັຈສາ
ການສອນໂດຍໃຊ້ວິທີການຖາມຄູ່ສົນທະນາ ເພື່ອນຳໃຫ້ເກີດຄວາມພໍໃຈຫລັກທັມ ອັນຈະນຳໃຫ້ເກີດຄວາມເຫລື້ອມໃສສັດທາ ວິທີການສອນແບບນີ້ຈະເຫັນໄດ້ຈາກທີ່ພຣະອົງໃຊ້ໂຜດບຸກຄົນໃນກຸ່ມທີ່ມີຈຳນວນຈຳກັດ ທີ່ສາມາດສົນທະນາຕອບໂຕ້ກັນໄດ້ ການສອນແບບນີ້ ມີປາກົດໃນໜັງສື່ພຣະໄຕຣປີດົກ ໃນການສອນແບບສາກັຈສາ ມີການຖາມລາຍລະອຽດໄດ້ຫລາຍກວ່າກາຍສອນແບບທົ່ວໄປ ແລະ ເປັນການໃຫ້ຂໍ້ມູນຕໍ່ກຸ່ມຄົນທີ່ມີຈຳນວນຈຳກັດ ໂດຍພຣະພຸດທະອົງສະແດງທັມ ຈົບຜູ້ຟັງຈະໄດ້ຮັບຄຸນວິເສດຈາກການຟັງດ້ວຍວິທີນີ້ຢູ່ສະເໝີ.
2). ແບບບັນລະຍາຍ
ການສອນທີ່ພຣະພຸດທະອົງຊົ່ງໃຊ້ໃນທີ່ປະຊຸມໃຫຍ່ ໃນການສະແດງທັມປະຈຳວັນ ເຊິ່ງມີປະ ຊາຊົນ ແລະ ພຣະສາວົກເປັນຈຳນວນຫລວງຫລາຍ ຄອຍຮັບຟັງຈັດເປັນວິທີສອນທີ່ພຣະພຸດທະເຈົ້າໃຊ້ຫລາຍທີ່ສຸດໃນການສະແດງທັມ ເພາະມີທັງການສະແດງທັມເຊິ່ງມີໃຈຄວາມຍາວ ແລະ ມີໃຈຄວາມແບບສັ້ນໆ ທັງນີ້ແລ້ວແຕ່ລັກສະນະການທີ່ເຫັນວ່າເໝາະສົມ.
3). ແບບຕອບບັນຫາ
ພຣະພຸດທະອົງຊົ່ງສອນໃຫ້ພິຈາລະນະເບິ່ງລັກສະນະຂອງບັນຫາ ແລະ ໃຊ້ວິທີຕອບໃຫ້ເໝາະສົມ ສຳລັບໃນການຕອບບັນຫາຂອງພຣະອົງນັ້ນ ຈະຊົ່ງພິຈາລະນາຈາກຄວາມເໝາະສົມຕາມລຳດັບ ແຫ່ງພູມຄວາມຮູ້ຂອງຜູ້ຖາມເປັນສຳຄັນ.
4). ແບບວາງກົດຂໍ້ບັງຄັບ
ເປັນການກຳນົດຫລັກເກນ ຂໍ້ບັງຄັບໃຫ້ພຣະສາວົກ ຫລື ພຣະສົງປະຕິບັດດ້ວຍຄວາມເຫັນຊອບພ້ອມກັນ ວິທີການນີ້ເປັນລັກສະນະຂອງການອອກຄຳສັ່ງໃຫ້ຜູ້ສຶກສາປະຕິບັດຕາມ ເປັນການສອນໂດຍການວາງກົດລະບຽບຂໍ້ບັງຄັບໃຫ້ປະຕິບັດຮ່ວມກັນ ເພື່ອນຳມາເຊິ່ງຄວາມສະຫງົບສຸກແກ່ໝູ່ຄະນະ ດັ່ງຈະເຫັນໄດ້ຈາກພຣະອົງຊົ່ງບັນຍັດພຣະວິໄນ ໂດຍເປັນຂໍ້ບັງຄັບໃຫພຣະສົງ ໄດ້ປະຕິບັດຕາມ ແລະ ທີ່ສຳຄັນກົດຂໍ້ບັງຄັບທີ່ພຣະອົງຊົ່ງບັນຍັດນັ້ນ ເປັນຕົວແທນຂອງພຣະອົງໄດ້ດ້ວຍ ແລະ ມີຄວາມສະເໝີພາບກັນທັງໝົດ ບໍ່ມີຂໍ້ຍົກເວັ້ນໃຫ້ແກ່ບຸກຄົນໃດເປັນກໍລະນີພິເສດ ພຣະອົງຊົງ ຕຣັດກ່ອນຈະປະຣິນິພພານວ່າ “ທັມມະ ແລະ ວິນັຍ ທີ່ເຮົາສະແດງແລ້ວ ບັນຍັດແລ້ວແກ່ທ່ານທັງຫລາຍ ຫລັງຈາກເຮົາຕະຖາຄົດປະຣິນິພພານແລ້ວ ທັມມະ ແລະ ວິນັຍ ຈະເປັນສາດສະດາຂອງທ່ານທັງຫລາຍ”
=====================
ເອກະສານອ້າງອີງ
1. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດສະຫຼຸບໂຄງການບັນພະຊາສາມະເນນທົ່ວປະເທດປະຈຳປີ ພ.ສ 2553.
2. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ປຶ້ມທັມມະເພີ່ມພະລັງຊີວິດ ຈັດພິມໂດຍໜ່ວຍງານເຜີຍແຜ່ສີລະທັມນະຄອນຫຼວງ ທີລະນຶກໃນວັນສະເຫຼີມສະຫຼອງວຽງຈັນເປັນນະຄອນຫຼວງ 450 ປີ ແລະ ງານບຸນນະມັດສະການພະທາດຫຼວງ ປະຈຳປີ ພ.ສ 2553 ( ໜ້າ 79 - 87 )
3. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດລາຍງານ ພຣະ ອານຸສອນ ( ຄ.ສ 2010 ) ສຶກສາກ່ຽວກັບບັນຫາການຂະຫຍາຍຕົວຂອງຮ້ານບັນເທີງໃນຕົວເມືອງວຽງຈັນ ແລະ ການມົ້ວສຸມຂອງນັກຮຽນມັດທະຍົມປາຍ.
4. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດວິທະຍານິພົນ ພຣະມະຫາ ນະຣົງສັກດີ ໂສພະນະສິດທິ ( ໂສພາ ) ( ພ.ສ 2548, ຄ.ສ 2005 ) ສຶກສາກ່ຽວກັບ ບົດບາດການເຜີຍແຜ່ພຸດທະທັມຂອງພຣະທັມປະຣິຍັດເວທີ.
5. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ບົດວິທະຍານິພົນ ພຣະ ບັນຈົບ ທິຣະວັງໂສ ( ສີແພງມະນະ ) ( ພ.ສ 2549, ຄ.ສ 2006 ) ສຶກສາກ່ຽວກັບ ບົດບາດ ແລະ ຜົນງານການເຜີຍແຜ່ພຣະພຸດທະສາດສະໜາ ຂອງພຣະມະຫາ ພິມພາ ທິນນະທັມໂມ.
6. ເອກະສານອ້າງອີງຈາກ ວັດຈະນານຸກົມ ພາສາລາວ ເຊິ່ງຄົ້ນຄ້ວາ ຮິບໂຮມ ຮຽບຮຽງ ຂຽນໂດຍ: ສີວຽງແຂກ ກອນນິວົງ ( ກົມພິມຈ່ຳໜ່າຍ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ 2005 ).
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น